کلبه مینیمال نویسی سعید (شماره ۳)

به نام خدا 

این سومین کلبه است که در خدمت سعید عزیز-صاحب نارکند و مبخصص مینیمال هستیم. 

ان شاالله پس از رفتن هم با صندوقچه باشد. 

ممنون

نظرات 53 + ارسال نظر
سلمان رحمانی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:04 ق.ظ

درود بر سعید عزیز
شاد باش از برای کلبه ی نو
باشد که از مینیمال های بسیار زیبایت بهره مند شویم.
پایدار باشی و سربلند در پناه یزدان

سلمان رحمانی چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:12 ب.ظ

بهتراست منفورباشی به خاطر چیزی که هستی تا محبوب باشی به خاطرچیزی که نیستی..

رحیمی نژاد چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:42 ب.ظ

سلام
تبریک می گم
موفق باشید

امین چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

در کلامت رفتاری است
که به من سلام میدهد !
سلام سعید جان تبریک
********

کلام زاییده طبیعی اندیشه است . من با سزارین مخالفم.
*****************

مادرم می گوید که وقتی همسن من بوده دو بچه داشته که یکی من بودم .

به این فکر میکنم که من وقتی همسن مادرم بودم هر دو را سقط کردم.چون مرد بودم
************
مترسک عروسک زشتیست که از مزرعه مراقبت میکند

و آدمی مترسک زیباییست که جهان را می ترساند.

تو بگو کدام بهتر است؟
***************


استاد پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:05 ق.ظ

درست است این جمله را بارها گفته ام: ؛ا ما این بار بار آخر است تو را دیگر نمی فروشم!؛

شمسی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ق.ظ http://chemistry881semnan.blogfa.com/

برنیاید این دو کار از این دو فرد:
مردی ز نامرد و نامردی ز مرد

شمسی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ق.ظ http://chemistry881semnan.blogfa.com/

گاهی خوردن لگدی از پشت! برداشتن گامی به جلوست

شمسی شنبه 9 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ق.ظ http://chemistry881semnan.blogfa.com/

یک ابله تحصیل کرده از یک ابله بی سواد ابله تر است

استاد یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:08 ق.ظ

علی (ع):
کسیکه عملش او را کند سازد. نسبش او را سرعت نخواهد بخشید.

آشنا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام


وقتی نیستی
هوای خانه
به منفی بی نهایت می رسد
خواهش می کنم
به خاطر دل من که نه!
به خاطر تعادل هوای زمین بمان......

سلام
ممنون از حضور دوباره تان
و به خاطر مینیمالهای یکی از یکی زیباتر.

آشنا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ب.ظ

این دلِ بی‌صاحب‌مانده

خانه‌ی کُلنگی شده‌است انگار

اجاره نمی‌رود دیگر!

بیا بکوبیم، از نو بسازیم.

آشنا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:53 ب.ظ

پرنده ،

از روزنِ نور گذشت

آزادی اَش را پر کشید .

تمامِ حجمِ قفس

ماند برای من !

آشنا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:59 ب.ظ

تارنگ چشم هایت رابفهمم
سوخته بودم
وتو
رفته بودی
برساحل دیگری بتابی!

آشنا یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ب.ظ

قایقَ‌ت می‌شوم - بادبان‌َم باش

بگذار هرچه حرفْ پَشتِ‌مان می‌زنند مردم

بادِ هوا شود

دوورتَرِمان کند!

استاد دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:47 ق.ظ

سعید عزیز فراغت از تحصیلت را تبریک می گویم. ان شاالله موفقیتهای بعد.

استاد دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:48 ق.ظ

حقی که به پقی در لانه رود حق نیست.

سعید دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:46 ق.ظ http://narkand.blogspot.com

سلام به همه‌ی دوستان و تشکر به خاطر مهربانی‌هایتان. ممنونم استاد. واقعا باری از دوشم برداشته شد.

سلام مبارک باشه

سعید دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:55 ق.ظ http://narkand.blogspot.com

آزمایشگاه مزرعه‌ی دانشجوی شیمی بود و جلسه‌ی دفاع آخرتش. بهشتی شد؟

۱-آفرین به طبع مینیمالت!
۲-الحمدللله شد.

معماری پناه دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:24 ب.ظ

سلام استاد
نمیدونم منظور ازمینیمال چه طور نوشتهایی است.به خطر همین نمیتونم کامنتی بذارم.آیا منظور نوشته های کوتاه همراه با طنز است؟

به نام خدا
سلام
نمی دانم!
سعید به نظر در کلبه های قبل تعریفش کرده است
از نظر من (تا آن جایی که فهمیده ام) باید:
حتی الامکان کوتاه باشد.
بدیع باشد.
حتی الامکان به طور غیر مستقیم به مطلب بپردازد.
اصلا و ابدا الزامی به طنز بودنش نیست.

لغت مینیمال را جستجو کنید به جواب می رسید.
ممنون

سعید سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:05 ب.ظ http://narkand.blogspot.com

خداوند باید از روی بعضی‌ها دو نسخه می‌آفرید. یکی کم است.. خیلی کم
فایده‌ای ندارد؛ باید بنشینم به مناسبت سال شیمی هم که شده، یکی از روی تو سنتز کنم

=============================
۱. دوستانی که طبعی دارند و ذوقی شروع کنند به گفتن مینیمال‌های شیمیایی

۲. این مینیمال از من نبود.

سعید سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:07 ب.ظ http://narkand.blogspot.com

جناب معماری پناه، استاد حق کلام را در مورد مینیمال بیان کرد. اگر نگاهی به کامنت‌ها در کلبه‌های پیشین بیاندازید دستتان خواهد آمد که مینیمال چیست.

آشنا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ب.ظ

سلام


((بینی))اش را عمل کرد اما خود((بینی))اش بزرگ‌تر شد؟!

آشنا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:33 ب.ظ

وقتی بزرگ می شویم که حق و باطل را تشخیص بدهیم نه خوب و بد را...

آشنا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ

به سمت خداست؛ شیب شب....

آشنا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ

سال‌ها حلیم نذری می‌پخت؛ حلیم*نبود اما!

آشنا سه‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ


خوشبختی یعنی به قدر توان تلاش کردن، به قدر تکلیف دوست داشتن و به قدر حق، لذت بردن....

امین چهارشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:07 ق.ظ

با اجازه آقا سعید نظر خودم در ورد مینیمال

البته من هم نمی دونم اما بگذارید یه تعریف کمی که من میدونم تا حدی بگم شاید کمک باشه
مینیمال نویسی رو فردی به نام پرویز شاپور در ایران باب کرد که البته خودش به این نوع جملات مینیمال نمی گفت او می گفت کاریکلماتور کاریکلماتور به معنای بیان کاریکاتور گونه از طریق کلمه یعنی مفاهیم عمیق و زیاد را در کلماتی کم گنجوندن خانم معماری پناه شما می تونید برای اشنایی بهتر با این جور جملات کلید واژه ؛کاریکلماتور؛ را در google سرچ کنید یا علی

سعید جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:51 ب.ظ http://narkand.blogspot.com

نھ مرگ آنقدر ترسناک است
و نه زندگی آنقدر شیرین
که آدمی پای بر شرافت خویش بگذارد

امام علی (ع)‏

معماری پناه جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ

ممنون ازهمه دوستان واستاد عزیز
یاحق

امین یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:56 ب.ظ

باشد روزی برسد عکس شهدا را ببینیم و عکس شهدا عمل نکنیم.
********
کاش خدا از تو بگیرد هرآنجه که خدا را از تو می گیرد . دکتر شریعتی
***************

محمدی دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ب.ظ


خدایــا من اگر بد کنم .تو را بنده دیگر بسیار است.تو اگر با من مـدارا نکنـی .مرا خــدائی دیگر کجاست

محمد باسوتی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:41 ب.ظ http://www.mohammadbasouti.blogfa.com

سلام
من طبع مینیمال نویسی ندارم. ولی این بیت قشنگه

چون فراموشت شود تدبیر خویش
یابی آن بخت جوان از پیر خویش

***
چون فراموش خودی یادت کنند
بنده گشتی آنگه آزادت کنند

به نام خدا
سلام
ببخشید به خاطر دیرکرد!
دوروزی برای داوری طرحهای نخبگان کشوری در تهران بودم

آشنا دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام

خسته‌اَم

پلک‌هات را ببند

می‌خواهم کمی بخوابم....

سلام
ممنون آشنای آرام
جملاتت به انسان آرامش می بخشد.

استاد جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ق.ظ

نقل از وبلاگ پادوسبان:

مصیبت این‌جاست که
نه آن‌قدر خنگی که نفهمی، نه آن‌قدر باهوش که بفهمی؛

امین یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:21 ب.ظ

سلام

برای قناری ام در قفس


فروغ می خوانم:

پرواز را به خاطره ها بسپار...

استاد دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:31 ق.ظ

ان تقولو و لا تعقلون

[ بدون نام ] دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ

گفتی که ما به درد هم نمی خوریم!..

اما هرگز نفهمیدی...

من تو را برای دردهایم نمی خواستم

امین چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:49 ب.ظ

به مشتاقان آن شمشیر سرخ شعله ور در باد بگو تا انتظار این است اسبی زین نخواهد شد

سعید جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ق.ظ http://narkand.blogspot.com

گــر اجابت کنـــی و گــر نکنــی
چاره ی من دعاست، می خوانم

در اجابتش رحمت است و در عدم اجابتش حکمت

استاد شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:25 ب.ظ

ادای عاشقی از بعضیها مرغ پخته را هم به خنده می اندازد.

رحیمی نژاد یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ب.ظ

به نام خدا
سلام
خیلی زیبا بودند دست همتون درد نکنه

سعید دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:12 ق.ظ http://narkand.blogspot.com

آدم های دنیای من، فعل هایی را صرف می کنند که برایشان صرف داشته باشد!

آفرین اما بدانند:

رد پای ماهی نقش بر آب است

سعید دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ق.ظ http://narkand.blogspot.com

به دنبال واژه مباش...
کلمات فریبمان می دهند ...
وقتی اولین حرف الفبا
کلاه ســـرش برود
فاتحه کلمات را باید خواند

سعید دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ق.ظ http://narkand.blogspot.com

به دنبال واژه مباش...
کلمات فریبمان می دهند ...
وقتی اولین حرف الفبا
کلاه ســـرش برود
فاتحه کلمات را باید خواند

استاد دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:15 ق.ظ

از پرویز شاپور:

بار زندگی را با رشته عمرم به دوش می کشم.

بوی فیروزه چهارشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ب.ظ

به جایی اینکه به تاریکی نفرین کنیم



بهتره شمعی روشن کنیم

اشنا جمعه 13 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام

نانوا هم جوش شیرین می زند!
بیچاره فرهاد........

سلام
زیبا بود.

بارون واسمون شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:22 ب.ظ

با سنگ های مداوم نمیتوان اندیشه ی ماه رااز اب گرفت...




درد یک پنجره را پنجره ها میفهمند/معنی کور شدن را گره ها میفهمند/سخت بالا بروی ساده بیایی پایین /قصه ی تلخ مرا سرسره ها میفهمند...




لحظه هایم از هوای تو پر است/در چه حالی ای عزیز دور دست؟...




گاهی باید ارامش کسی را فرو ریخت تنها برای اینکه بفهمد تنها نیست...

ممنون

مندلیف دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ق.ظ

ترجیح میدهم با کفشهایم در خیابان راه بروم و به خدا فکر کنم تا اینکه در مسجد بنشینم و به کفش هایم فکر کنم!
دکتر شریعتی
*****************************
اقیانوس باشی یا برکه ای کوچک مهم نیست.....
زلال که باشی آسمان در تو پیداست...
*****************************
نبودن هیچ کس سخت نیست....فراموش کردن یک بودن سخت است
****************************
عاشقی یک شب است و پشیمانی هزار شب اما هزار شب است پشیمانم که چرا یک شب عاشقی نکردم
دکتر شریعتی

به به سلام مندلیف

زهرا چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ق.ظ


ب را از اول برنجمان برداشتندو
ما
از آن روز به بعد
فقط
رنج
می خوریم

ببخشید بابت دیرکرد
دو روز نبودم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد