تبریک به محمد منسوبی فرد عزیز خبر از محسن محقق

سلام به همگی
سلام استاد
یه خبر جدید برای بچه های وبلاگ داشتم واونم ای که:
یکی دیگه از بچه های ورودیه ۸۳ یعنی آقای محمد منسوبی فرد  انشاالله تا چند روز دیگه از گروه مجرد ها خارج شده و جزو متاهلین میشه. جا داره از همین جا بهش تبریک بگم وبرای خودش وهمسر محترمش آرزوی موفقیت،  ُسلامتی ، شادی و بهروزی وخیلی آرزوهای دیگه کنم.

نظرات 27 + ارسال نظر
استاد یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:07 ق.ظ

محمد عزیز
صمیمانه تبریک می گیم و بهترین آرزوها را برای تو و عروس خانم داریم.

رحیمی نژاد یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ق.ظ

به نام خدا
سلام
تبریک می گم
انشاالله در کنار هم شادو خوشبخت زندگی کنید .

سلمان رحمانی یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام
به به به
داش محمد گل
مبارکت باشه
به یاری خدا زندگی سرشار از خوشی و شادی داشته باشید
بسیار خوشحال شدم
می گفتی دفاع مرتضی دستت رو روی سرم می کشیدم مگر گشایشی حاصل شود:-):-)
پیروز و سربلند در پناه خدا
یا علی

حسین دهقان یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام به همه
سلام استاد
منم یه تبریک جانانه به این مرد پر دل جرات میگم. انشالله به پای هم پیر شید ولی دلتون جوون بمونه.

استاد، اون سی دی رو از دکتر جدیدی گرفتم.

غلط املایی که نداشتم؟



مخلثیم دربصط

به نام خدا
سلام حسین دهقان عزیز
موجود رتبه ۴
تویی که به لطف خدا و باتلاش خودت به این جا رسیدی.
به جای لاف زدنهای بی خود وادعا های آنچنانی بزرگی خودت را اثبات کردی
و وقتی که به دنبال معرفتی حرف حق را می پذیری
و وقتی غلطهای املایی ات را به تو گوشزد می کنم می پذیری
من هم مخلثطم دربثت!
حسین ممنونم که سی دی را گرفتی و شرمنده از زحمات بیگاه و گاه من. خیلی دوست دارم ببینمت و تو را در جریان برخی جریاناتی که بسیار سربسته ذکر کرده ام می گذاشتم. گپی می زدیم و گفت و گویی. تا از خلوص شماها - تا از صفای باطن شماها بهره ها ببرم
ان شاالله عروسی تو و سایر دانشجویان عزیز

حسین بیدقی یکشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ

سلام
من هم به محمد عزیز تبریک می گم و آرزوی سلامتی و خوشبختی براشون دارم.
استاد درسته که زیاد نظر نمیدم ولی حتم داشته باشید که هر روز به این صندوقچه سر میزنم.خودتون که می دونید زیاد اهل نوشتن نیستم.
راستی خیلی دوست داشتم که تو سمینار دانشجویی انجمن علمی مقاله ای بدم و شرکت داشته باشم.ولی متاسفانه فکر کنم تنبلی کردم و دیر متوجه شدم. در هر صورت برای تمامی دانشجوهای عزیز شیمی دانشگاه سمنان آرزوی موفقیت دارم.

سلام
ممنون
می تونی باهاشون تماس بگیری
من برنامه هاشونو نمیدونم شاید استقبال کنند

۱۳ دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 ق.ظ

به نام خدا
من هم به ایشن تبریک میگم.وامیدوارم که خوسبخت بشن

مرتضی دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ق.ظ

به نام خدا
سلام محمد جون
اولا از صمیم قلب بهت تبریک میگم
دوما به ژدر مادرت دسته ی گلت تبریک می گم
سوما به عروس خانم تبریک میگم
به قول یکی از پسرای خودمون (که خوب می دونی کی رو میگم) اگه دختر بودن خودم قاپتو می دزدیم

دعا می کنم خدای بزرگ و متعال عاقبتتون رو ختم به خیر کنه یعنی نون حلال دربیاری٬ فرزاندان صالح تربیت کنی٬ به کمال مطلق الهی برسی و ...

شاید بشه ادعا کرد بیشتر از همه خوشحال شدم٬ هرچی باشه ۴سال هم خونه ای بودیم و ۶ سال همکلاسی
هرگز یادم نمیره که اولین جمعه ای رو که تو سمنان مستقر شدیم بخاطر تو موندم سمنان و با بسیج دانشگاه رفتیم شهمیرزاد
خاطرات سفرمون هم که خیلی زیاده٬ دامغان که مادر خرجمون٬ مشهد و شمال و شیراز و باز هم مشهد و مشهد
انشالله در آینده همه ی این خاطرات خوب رو در کنار خانواده ی عزیزت تجربه کنی

گفتنی زیاده٬ انشالله وقتی واسه گرفتن شیرینی اومدم اون طرفا واسه خانومت تعریف می کنم
فعلا تبریک خشک و خالیه منو بپذیر تا حسابی از خجالتت دربیام

شادوماد ما هم دعا کن که خبرای خوشی در راهه
یکیش اینکه دوشنبه از نیرو دریایی سپاه زنگ زدن و من و رحمت رو تایید کردن و خدارو شکر اسممون جزء گزینشی ها رد شده. اگه خدا بخواد تا چند ماه آینده مشغول به کار می شیم

راستی شرمنده ات هستم که نتونستم تو این مدت جویای حال و احوالت بشم٬ تو روح بزرگی داری و منو به خاطر این کوتاهی می بخشی

خیلی خوشحالم مخصوصا اینکه حسین دهقان بلاخره یه کامنت بدون غلط گذاشت
والا

امین دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
من هم به نوبه خودم به محمد عزیز تبریک می گم . انشاا.. همیشه بخندند و به پای هم پیر شن.

حسین دهقان دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:25 ب.ظ

سلام استاد

استاد جای خاصی هم نرسیدم. اگه تو قران ...میومد (مه اگر کسیرتبه ۴ بیاره آمرزیده است) میشد گفت به یه جایی رسیدم:
...
دورادور در جریان هستم ولی نمیدونم اونجا چه اتفاقهایی افتاده.
در هر صورت ما طرف حقیم. شاید بعضی جاها اشتباه تشخیص بدم ولی فطرت آدم که اشتباه نمیکنه. فطرت من از آدمای فرصت طلب، بی ادب، ریا کار و در عین حال مدعی بیزار هست.دست خودم هم نیست.
شاید خودم تا حدی جزو یکی از اینها باشم ولی این نمیتونه دلیل بر اشتباه فطرت من باشه.
من کی باشم که شما شرمندش بشید.در برابر لطفهای شما هیچ به شمار میاد.
همیشه دلم واسه دانشگاه سمنان تنگ میشه.اینو قبلا هم گفتم، نه به خاطر در و دیوارش، به خاطر آدمهایی که اونجا هستن و یکی از اون آدمها شما هستید. شما واسه من یه استاد به معنای واقعی کلمه بودید و هستید. هر جا بتونم اینو میگم و به این موضوع افتخار میکنم.
خدارو شکر اونقدر خدا بهم لطف کرده که محتاج به تملق نباشم.
اینو دوباره گفتم تا بعضی ها بدونن. انتظار ندارم بفهمن ولی همین که بدونن واسه من کافیه.

باظم مخلثیم

حسین عزیز
ممنونم از تو
یکه و یک کاره کامنتت را برای خانمم خواندم و پز دادم!
مرا ببخش که گاهی احساساتی می شوم.
ان شااله خدا آخر و عاقبتت را به خیر کند.

۱۳ دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:29 ب.ظ

به نام خدا

خب چون صحبت از عروسی و ازدواج هست مطلب جالبی در سایت تیبان دیم که امیدوارم مفید واقع بشه(البته تلخیص هم داره)


چهل حدیث ازدواج



در میان پیروان ادیان بزرگ، مسلمانان، خاصه شیعیان، همواره این امتیاز ویژه را داشته و دارند که افزون بر کتاب آسمانی قرآن، از آبشخور دریای بی کرانه ی دیگری برخوردارند و این زلال همیشه جاری، هماره در کوران و تاریکنای زندگی، چراغ راه رشد و بالندگیشان بوده است، سخنانی گرانسنگ و انسان ساز از موسس مکتب جاوید اسلام، حضرت ختمی مرتبت (ص) و خاندان گرانمایه اش (ع).

راویان و حدیث پژوهان مسلمان از همان سده های نخستین طلوع اسلام در حفظ و پاسداری از این میراث پر ارج سعی وافر داشته اند. از همین روی یکی از سنت های حسنه ای که از دیرباز تا کنون در میان محدثان و دانشمندان اسلامی جریان داشته سنت نیکوی چهل حدیث نگاری است.

چنین می نماید که دانشمندان اسلامی در پاسداشت این سنت دیرینه مهم از روایت نبوی بوده اند که فرمود: من حفظ من امتی اربعین حدیثا مما یحتاجون الیه من امر دینهم، بعثه الله یوم القیامه فقیها عالما. (خصال، الصدوق،319-302)

هر کس از امت من چهل حدیث از احادیث دینی مورد نیاز جامعه را حفظ کند خداوند متعال او را در روز قیامت به عنوان فقیه و دانشمند محشور خواهد کرد .»

امروز که دستاوردهای زندگی پیچیده ماشینی، مولود نافرخنده اضطراب را برای بشر جدید به بار آورده است، برای رسیدن به ساحل آرامش و ماندن در مسیر، به این سرمایه جاری و جاودان، محتاجیم بیش از همیشه.


1. تاثیر ازدواج

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

کسى که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است.

مستدرک الوسائل، ج 14، ص 154.

2. ازدواج در هنگام تنگدستى )

امام صادق علیه السلام فرمود:

هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت‏ به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند مى‏فرماید: اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل و کرم خود بى نیازشان مى‏کند.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251

3. ازدواج رحمت است

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

درهاى رحمت آسمانى در چهار وقت گشوده مى‏شود:

1- موقع بارش باران.

2- زمانى که فرزند به چهره پدر و مادرش مى‏نگرد.

3- هنگام گشوده شدن در کعبه.

4- هنگام برپایى مراسم عقد و عروسى.

بحار الانوار، ج 103، ص 221

4. آفات بى همسرى

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

بیشترین اهل جهنم انسانهاى بى همسرهستند.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251


5. تلاش در ازدواج بى همسران

امام صادق علیه السلام فرمود:

کسى که مجردى را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از کسانى است که در قیامت‏ خداوند به آنان نظر لطف مى‏کند.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 45


6. در سایه عرش

امام کاظم علیه السلام فرمود:

سه دسته در روز قیامت، روزى که سایه و پناهى جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند:

1- مردى که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید.

2- مردى که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)

3- کسى که سر برادر مسلمانش را بپوشاند.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 46


7. منظور نظر حق

امام صادق علیه السلام فرمود:

چهار کس در قیامت مورد نظر پروردگارند:

1-آنکه چون طرف معامله پشیمان شود، معامله را برگرداند.

2- کسى که غم از دلى برگیرد.

3- کسى که برده‏اى را آزاد کند.

4- کسى که بى همسران را به ازدواج درآورد.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 46


8. بهترین وساطت

حضرت على علیه السلام فرمود:

از بهترین شفاعتها، شفاعت‏ بین دو نفر در امر ازدواج است تا اینکه خداوند آنان را مجذوب یکدیگر گرداند.

تهذیب، ج 7، ص 405، وسائل الشیعه، ج 20، ص 45

9. ازدواج با دینداران

از پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم نقل شده است:

هر که با زنى به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وى واگذار مى‏کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبائى‏اش ازدواج نماید، در او چیزى را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وى به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامى این مزایا را براى او جمع مى‏کند.

وسائل الشیعه، ج 14، ص 31


10. دیدار قبل از وصلت:

امام صادق علیه السلام فرمود:

مانعى ندارد که مرد قامت و صورت زنى را که قصد ازدواج با او دارد، ببیند.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 88


11. دیدار عروس و داماد قبل از ازدواج

محمد بن مسلم مى‏گوید: از امام باقر علیه السلام پرسیدم:

مردى که مى‏خواهد با زنى ازدواج کند آیا حق دارد او را ببیند؟

امام علیه السلام فرمود: آرى، چون در برابر آن بهاى سنگینى مى‏پردازد.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 88


12. سؤال از اوصاف

حضرت على علیه السلام فرمود:

هر وقت ‏یکى از شما، بخواهد، ازدواج کند، از اوصاف موى سر زن نیز سؤال کند همچنانکه از چگونگى رخسار او مى‏پرسد. چون که موى زن یکى از دو زیبایى (مو و صورت) اوست.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 254


13. خواستگار مذهبى و خوش اخلاق

امام رضا علیه السلام فرمود:

هنگامى که مردى از شما خواستگارى کرد که از دین و اخلاق او راضى بودید به ازدواج با او رضایت دهید. و مبادا فقر او ترا از این رضایت‏باز دارد و...

میزان الحکمة، ج 4، ص 280


14. داماد هم شان

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

وقتى که اشخاص هم شان به خواستگارى دختران شما آمدند، به آنها دختر دهید و در کار آنها منتظر حوادث نباشید.

نهج الفصاحه، ص 37، ح 193


15. عروس شایسته

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم‏فرمود:

پس از اسلام، هیچ نعمتى براى مرد بهتر از زن مسلمانى نیست که هر گاه به او بنگرد، مسرورش کند و هر گاه به او فرمان دهد، اطاعتش نماید و در غیاب او حافظ ناموس و مالش باشد.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 255


پنجم: انتخاب سرنوشت

16. دقت در انتخاب

امام صادق (ع) میفرمایند:
زن همانا گردنبندى است، نیک بنگر که چه گردنبندى را به گردنت آویزان مى‏کنى.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 33


17. وصلت نکردن با خانواده ناشایست:

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

بپرهیزید از سبزه‏هایى که در مزبله مى‏روید. عرض شد: یا رسول الله! سبزه‏هایى که در مزبله مى‏روید چیست؟ حضرت صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: زن زیبایى که در خانواده پست و ناشایست ‏پرورش یافته باشد.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 256، مکارم الاخلاق، ص 205


18. ازدواج با دوشیزگان

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

با دختران باکره ازدواج کنید زیرا که دهان آنان شیرین و رحمشان مناسبتر است و زود چیزى را یاد مى‏گیرند و محبتشان پایدارتر است.

بحار الانوار، ج 103، ص 237

19. رضایت داماد

کسى از امام صادق علیه السلام سؤال کرد:

من مى‏خواهم با زنى ازدواج کنم ولى پدر و مادرم مایلند با دیگرى ازدواج کنم. امام علیه السلام فرمود: با زنى که خودت مایل هستى ازدواج کن، و زنى را که پدر و مادرت [بدون رضایت تو] انتخاب کرده‏اند، رها کن.

تهذیب، الاحکام، ج 7، ص 392


20. سهولت ‏خواستگارى

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

از نشانه‏هاى برکت زن آن است که خواستگاریش بى تکلف و آسان انجام گیرد.

کنز العمال، ج 16، ص 322، ح 44721


21. آداب خواستگارى

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

هیچ یک از شما زنى را که دیگرى خواستگارى مى‏کند، خواستگارى نکند. [تا اینکه با او ازدواج کند و یا اینکه منصرف شود. اگر منصرف شد خواستگاریش بلامانع است.]صحیح مسلم، ج 2، ص 1034، ح 56


22. خواستگار شرابخوار

شرابخوار اگر تقاضاى ازدواج کرد قبول نکنید.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 79


23. مراسم عروسى در شب

امام رضا علیه السلام فرمود:

مراسم عروسى در شب، سنت پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم است، چرا که خداوند شب را مایه آرامش قرار داده و زن هم آرامش خاطر است.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 91


24. سور عروسى

قال النبى صلى الله علیه و آله و سلم:

سور و ولیمه در پنج مورد است:

1- عروسى 2- تولد اولاد 3- ختنه کردن نوزاد 4- خریدن خانه 5- بازگشت از سفر مکه.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 263


25. ولیمه در عروسى

امام صادق علیه السلام فرمود:

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم در هنگام تزویج «میمونه‏» دختر «حارث‏» ولیمه داد و با غذاى معجون خرما از حاضرین پذیرایى فرمود.

فروع کافى، ج 5، ص 368.


26. طعام دادن در عروسى

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

سور دادن و اطعام در ازدواج، از سنت پیامبران است.

فروع کافى، ج 5،ص 367


27. برترین زنان امت

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

بهترین زنان امت من زنانى هستند که خوشروتر و مهریه ایشان کمتر باشد.

من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 252


28. کمى مهریه برکت زن

امام صادق علیه السلام فرمود:

از برکات زن کمى مهریه اوست.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 254


29. سنگینى مهریه
حضرت على علیه السلام فرمود:

مهریه زنها را سنگین نگیرید که موجب کدورت و دشمنى گردد.

وسائل الشیعه، ج 15، ص 11


30. جهیزیه بى منت

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

اگر تمام چیزهایى که در روى زمین از طلا و نقره وجود دارد و زن آنها را به خانه شوهرش بیاورد. آنگاه یک روز از روزها بر سر شوهرش منت‏بگذارد و بگوید تو کیستى؟ این اموال مال من است. در این صورت اجر و عمل زن از بین مى‏رود اگر چه از عابدترین مردم باشد. مگر اینکه توبه کند و برگردد و از شوهرش عذرخواهى کند.

مکارم الاخلاق، باب 8، ص 202


31. مهریه چیست؟

امام باقر علیه السلام فرمود:

مهریه همان چیزى است که طرفین بر آن توافق مى‏کنند، کم باشد یا زیاد.

فروع کافى، ج 5، ص 378


32. ندادن مهریه

امام صادق علیه السلام فرمود:

کسى که مهریه‏اى (براى زن قرار دهد) و قصدش این باشد که به او ندهد او همانند دزد است.

فروع کافى، ج 5، ص، 383.


33. خانه دوست داشتنى

امام صادق علیه السلام فرمود:

خداوند خانه‏اى را که در آن عروسى انجام گرفته، دوست مى‏دارد.

وسائل الشیعه، ج 22، ص 7

34. بیدارى در شب عروسى

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

شب بیدارى روا نیست، مگر در سه مورد:

1-تلاوت قرآن.

2-تحصیل علم.

3-بردن عروس به خانه داماد.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 92


35. بدرقه عروس

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله و سلم امر فرمود، دختران عبدالمطلب و زنان مهاجر و انصار در شب عروسى حضرت فاطمه علیها السلام به همراه او بروند و شادى کنند، شعر و سرود بخوانند، تکبیر و حمد بگویند. و از گفتن حرفهایى که خدا بدان راضى نیست، بپرهیزند.

مستدرک الوسائل، ج 14، ص 198


36. زفاف و مهمانى


مراسم عروسى را در شب و مهمانى را در روز انجام دهید.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 262


37. دعاى شب زفاف

امام صادق علیه السلام فرمود:

چون همسرت به خانه تو آمد، دست‏بر پیشانیش بگذار، و رو به قبله‏اش برگردان و [دعا کن و] بگو: خداوندا!... اگر از این همسرم، فرزندى براى من تقدیر نمایى، فرزند مبارک و سالم عنایت فرماى.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 263


38. هفته عروسى

از امام صادق علیه السلام سؤال شد در مورد مردى که با دختر باکره‏اى ازدواج مى‏کند، امام علیه السلام فرمود:

شوهر یک هفته در پیش او باشد.

وسائل الشیعه، ج 21، ص 339


39. آب دادن زن به شوهر

امام کاظم علیه السلام فرمود:

هر زنى که به شوهرش قدرى آب آشامیدنى بدهد، پاداش آن از عبادت یک ساله بالاتر است.

وسائل الشیعه، ج 20، ص 172

40. محبت ‏به زن

امام صادق علیه السلام فرمود:

هر چه محبت مرد بر زن بیشتر گردد، بر فضیلت ایمانش افزوده مى‏شود.

من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251

پى‏نوشت‏ها:

1) زیارت جامعه کبیره.

2) سوره نور، آیه 32.



--------------------------------------------------------------------------------

نویسنده: محمد رحیم بیگ‏ محمدى

فرآوری: شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان

گلچین سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:16 ب.ظ


من دلم می خواهد

خانه ای داشته باشم پر دوست

کنج هر دیوارش

دوستهایم بنشینند آرام

گل بگو گل بشنو

هرکسی می خواهد

وارد خانه پر عشق و صفایم گردد

یک سبد بوی گل سرخ

به من هدیه کند

شرط وارد گشتن

شست و شوی دلهاست

شرط آن داشتن

یک دل بی رنگ و ریاست

بر درش برگ گلی می کوبم

روی آن با قلم سبز بهار

می نویسم ای یار

خانه ی ما اینجاست

تا که سهراب نپرسد دیگر

" خانه دوست کجاست؟ "

فریدون مشیری
---------

از خوندن اخبار خوب خوشحال می شم ... جمع گرم و صمیمی هستید امیدوارم خداوند همیشه جمعتون رو همینطوری نگه داره .
این شعر رو هم برای شماها که دوستان خوبی هستید نوشتم وگرنه من خیلی به این نوع دوستی ها اعتقاد ندارم و همیشه از اطرافیانم رو دست خوردم . خوش به حال شما برای داشتن استادی چون دکتر عموزاده و خوش به حال دکتر برای داشتن چنین دانشجوهایی ...
استاد این غبطه است البته با نگاهی نه چندان اجمالی به اعماق قلبم

به نام خدا
-ساده دل باشیم ولی ساده لوح نباشیم.
-آنها که با نام دوست وارد می شوند و ریا می ورزند ولی در باطن سیاستهای معاویه ای را دنبال می کنند محکوم به شکست اند.
-هر دوستی ای می تواند روزی به دشمنی و هر دشمنی ای می تواند به دوستی تبدیل شود. (هر چند در برخی موارد ذات برخی آن قدر خراب است که راه هر بازگشتی بر آنها بسته می شود).
-همه نقاط قوت و ضعف دارند اگر این نکته را بپذیریم و اگر توان گفتن نه داشته باشیم خیلی مسایل حل می شوند.
-من که اصراری به شناخت شما ندارم اما برخی نکات مبهم در فرمایشاتتان وجود دارد که شایسته دقت بیشتری است.

گلچین سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام استاد
نمی دونم منظظورتون از ابهام در کدام بخش از نوشته است
با شناخته شدن مشکلی ندارم اما اگر کسی مرا نشناسد
راحت تر می تونم شعر و متن ارسال کنم ... اگر متن شعر عاشقانه باشد یا سرشار از ناامیدی یا سرشار از امید و ....
به حساب گلچین خواهد بود …
داستان می نویسم ...طبع شعر هم دارم اما نمی توانم اشعارم را برای کسی بخوانم
انمی توانم شعر را بلند بخوانم ...
دلیل این نتوانستن ها را می دانم اما معذورم از بیانش
اما اگر بدانم که قطعا از این نوع ارسال خشنود نیستید فقط خواننده این وب می مانم

سلام
نه!
ار آنجا که حواننده این وبلاگ هستید باید بدانید برخی هیدروژن صفتان بر خلاف حواست ما به زور می خواهندبا آدم چایی بخورند. آنهایی که امتحانشان را پس داده اند و از جعل عنوان نیز ابایی ندارند. قبول کنید به خاطر سالم بودن محیط باید مزاقبشان بود.
در هر حال مختارید همان گونه که ما.

نیما چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ق.ظ

درود

بسیار بسیار خوشحال و خرسندی شدیم از این خبر . محمد جان تبریک میگم به خانومت که همسر گلی چون تو داره. آرزو میکنم همیشه موفق و پیروز و سربلند باشید

به امید دیدار

محمد منسوبی فرد چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:16 ق.ظ

با سلام
از همه ی اعضای وبلاگ دکتر کمال تشکر رو دارم...از خود دکتر عموزاده هم که هنوز ما رو از یاد نبردن تشکر ویژه دارم به خاطر تمام درسهایی که در زمینه ی شیمی ومهمتر در زمینه ی زندگی ازشون گرفتم ممنونم.از مرتضی-محسن- امین- سلمان- حسین بیدقی و حسین دهقان- نیما و... متشکرم.اونایی که ازدواج کردن انشاا... خوشبخت بشن-اونایی که در تدارک هستن سریعتر خبر خوب بدن-اونایی هم که مثل محسن هنوز کاری نکردن سریعتر یک کم جرات به خرج بدن.
انشا... همگی عاقبت بخیر بشیم

ان شاالله محمد عزیز ان ساالله

سلمان رحمانی چهارشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:37 ب.ظ


آنچه را که در اندیشه پنهان دارید خواه و ناخواه از خطوط چهره و رنگ پیشانی و آهنگ سخنان خویش آشکار خواهید ساخت.

سخنان علی (ع) از نهج البلاغه به قلم جواد فاضل

محسن جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام محمد
جراتش هست اما ...

۱۳ دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:16 ب.ظ

به نام خدا

جناب دهقان سلام

اول از استاد به خاطر گذاشتن کامنت در اینجا معذرت میخوام.راستش امیدوارم که اقای دهقان این نظر رو بخونن لطف کنند و جواب بدن.اقای دهقان لطفا سری به کلبه ۱۳ بزنید
و به سوالاتی که در انجا هست جواب بدین(استاد اگه جناب دهقان نخوند کجا براشون پیغام بزارم که جواب بدن؟)

سلام
در کلبه مرتضی و از او خواهش کنید به اطلاع حسین برساند.

حسین دهقان سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ب.ظ

سلام.
خوندم!
دارم میام کلبه شما.

مخلص استاد!

ممنون حسین
ممنون که هستی ودانشگاهت را از یاد نبردی و ایمان داری. ایمان.
ان شاالله خدا این ایمان را از تو نگیرد.

بهنام جعفرطاری یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام به شما وهمه دوستان خودم در وبلاگ وتبریک فراوان به محمد منسوبی فرد.امیدوارم در سرتاسر زندگی پیش رو مثل دوران دانشجویی موفق وخوشبخت باشد.اما در کنار این تبریک یک تسلیت هم به شما و جامعه شیمی می گویم واز این که دیر متوجه این خبر شدم وعلت عمده آن را هم ضعف رسانه ها در اکرام بزرگانمان میدانم اظهار شرمندگی میکنم.درگذشت دکتر حسین آقا بزرگ استاد فرهیخته شیمی را به شما و جامعه شیمی تسلیت عرض میکنم.ایشان ۱۶ اسفند ۸۹ از این دنیا رفت و انصافا هیچ چیزی دررسانه ها ندیدیم.اگر امکان دارد در وبلاگ مطالبی را درمورد ایشان بگذارید موفق باشید خداحافظ.

سلام بهنام عزیز
اگر می خواهی زحمت ارسال مطلب را بکش.
ممنون

بهنام جعفرطاری سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام دکتر عموزاده :من این مطلب را آماده کردم اگر مناسب است در لیست آخرین یادداشتها قرار دهید متشکرم
عنوان: به یاد دکترحسین آقا بزرگ
انگارهمین دیروز بود که دانشگاه سمنان درپی تدارکات لازم برای برگزاری نهمین کنفرانس شیمی معدنی ایران بود.بله همه، اسفند 85 و میزبانی دانشگاه سمنان برای برگزاری این کنفرانس را به یاد داریم.که با تلاش دکتر عمو زاده ،دکتر فضلی و دانشجویان زحمت کش شیمی وحضور اساتید دانشگاه ودیگر چهره های سرشناس خیلی با شکوه وخاطره انگیز برگزارشد،وهمه وظایف خود را در برابر مهمانها به خوبی انجام دادند.یکی از این مهمانها که همه انتظار ورودش را به سمنان می کشیدند ودوست داشتند او را از نزدیک ببینند کسی نبود جز دکتر حسین آقا بزرگ،استاد برجسته وسرشناس شیمی معدنی ایران ویک چهره شناخته شده جهانی،که ورودش به سمنان ومهمانسرا توسط محسن محقق اعلام شد.فردای آن روز که ایشان سخنرانی داشتند همه نزدیک سالن سخنرانی ایشان منتظر ملاقاتش بودیم،تا اینکه ایشان به همراه دوستانش آمد وسلام و احوالپرسی گرمی با همه کرد،بسیار ساده،بی آلایش،ومتواضع بود وبدون هیچ غروری با همه به راحتی ارتباط برقرار کرد،اما در عین سادگی وتواضع درکارش بسیار جدی و سخت گیر بود واین مساله در نحوه ارائه مقاله اش بسیار مشهود بود.به هرحال ازاین رویداد پنج سال گذشته،وهمان طورکه اسفند 85 از دکتر خداحافظی کردیم،اسفند 89 برای همیشه از او خداحافظی کردیم ودکتر حسین آقا بزرگ دیگر در میان ما نیست ومن احساس میکنم کسی که سالیان سال کتابها ومقالاتش مرجع اصلی تدریس در دانشگاهها بوده و حسابی به گردن جامعه علمی به خصوص شیمی حق دارد خیلی غریبانه رحلت کرد بدون اینکه حد اقل اندکی بزرگ نمایی رسانه ای در مورد او مثل خیلی افراد کوچکتر از او به جا آورده شود تا حد اقل نام و یادش به این راحتی به دست فراموشی سپرده نشود.پروفسور حسین آقا بزرگ ،فوق دکترای شیمی معدنی ومتولد سال 1327 در اسفند سال 89 دیده از جهان فروبست.روحش شاد و یادش گرامی.امید است این مطلب کوچک برای احترام به یک شخص بزرگ مفید واقع شود و افراد با کلیک روی نام حسین آقا بزرگ به صفحه صندوقچه وارد شوند و این مطلب را بخوانند وهر دانشگاهی یک همچین پیامی را در وبلاگ خود قرار دهد تا نام این بزرگان همیشه زنده بماند.اکر مرتضای عزیز هم بتواند عکسهای آن روزدکتر و دانشجویان را در این قسمت قرار دهد خیلی عالی می شود.با تشکر از شما بخاطر ارسال این مطلب:بهنام جعفرطاری

ممنون بهنام عزیز

سلمان رحمانی چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ق.ظ

به نام خدا
درود بر بهنام جعفرطاری
سپاس از برای زحمتی که کشیدی
خدایش بیامرزاد
یادش به خیر چه روزهای خوبی بود
اولین تجربه بدون اینکه از قبل جلسه توجیهی داشته باشیم با لطف خدا و تلاش همه به خوبی به پایان رسید
یا علی

مرتضی چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:33 ق.ظ

به نام خدا
سلام بهنام جان٬ چطوری؟
از روز دفاعم دیگه ندیدمت و خیلی دلم واست تنگ شده!!!
همیشه این روحیه ات رو تحسین می کردم و خوشحالم (و افتخار می کنم) که ۴سال هم خونه ای همدیگه بودیم.
ورود من به کنفرانس به واسطه ی تو بود.
یادت میاد از امتحان اصول محاسبات دکتر خوش اندام اومدیم و بهم گفتی استاد دست تنهاست و بریم کمکش؟
خوب اون موقع کار با کامپیوتر من بهتر بود و موندگار شدم و تو هم واسه خود همایش دست به کار شدی.
اون دو سه روز به حدی حجم کاری ری دوشم بود که فقط ۲بار با پروفسور ملاقات داشتم. موقع سخنرانی قاطعشون (هنوز گلایه هایی که از جامعه شیمی و دانشجویی کردن رو به خاطر دارم) و موقع پذیرایی که چند تا عکس یادگاری با هم انداختیم

قبل تر نیما خاطره ی پرتغالشون رو تعریف کرده

بهنام جون
هفته ی پیش انمجن علمی دانشگاه سمنان همایشی دو روزه به مناسبت سال جهانی شیمی برگذار کرد (که من هم شرکت داشتم و ارائه مقاله ای کردم). روز اول کلیپی از ژروفسور نشون دادن که عکسهای کنفرانس هم توش بود (یعنی به دستشون رسونده بودم)
به محض اینکه این کلیپ به دستم برسه اینجا برای همه آپلودش می کنم

اینکه رسانه هیچ خبری نگفته جای تاسف و بسی تامل داره
که چرا اینگونه است. چرا یه خواننده وقتی فوت می کنه گوش فلک کر می شه اما ساده از کنار درگذشت یه شخصیت علمی کشور می گذرند؟
پروفسور اولیش نبوده آخریش هم نخواهد بود

اینکه چرا استاد یه پست مخصوص راجع به این موضوع نساخته شاید به این علته که ۲ماه از این اتفاق گذشته. حالا چرا ۲ماه پیش که من پیشنهادش رو داده بودم نساختن رو از خودش بپرس.

موفق و سربلند باشید
یا علی

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ب.ظ

سلام به مرتضی وسلمان عزیز.وسپاس به خاطر لطفی که به من دارید.فقط همین قدر بگویم که نامهایی مثل دکتر عموزاده.سلمان رحمانی ومرتضی صفردوست درترکیب گروه شیمی دانشگاه سمنان همواره یک ترکیب پایدار همیشگی وغیر قابل تجزیه تا ابد باقی خواهند ماند.وبه قول دکتر عموزاده بسیار عالی(تکیه کلام کلاسی).مرتضی جان انشاءالله پایان نامه رو تموم کردم بیشتر در جمع صمیمیتون ظاهر میشم.ممنون خداحافظ.

بهنام عزیز باید شما باشی؟!

در هر حال ممنونم
بارها گفته ام در کنار خصایل خوب بیشمارت
ادبت همواره در ذهنم مانده است.

نمونه اش همان که بدون اینکه از تو بخواهم به مرتضی گفته ای استاد دست تنهاست و باید کمکش کنیم.
و هرگز هم به رویم نیاوردی!
موفق باشی جوان

سلمان رحمانی جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ب.ظ

به نام خدا
درود بر بی نام که باید بهنام عزیز باشی
شما بزرگوارید
من که لطفی نکردم بهنام
شما لطف کردی و زحمت کشیدی و این مطالب را نوشته ای تا ما از آنها استفاده کنیم
در واقعیت هم اینگونه است
شما که تشریف می آودید لطف می کنید که در جمع حضور پیدا می کنید و زحمت جمع آوری مطالب را می کشید و این وظیفه ی ماست که حق دوستی را ادا کنیم و زحمت شما را قدر نهیم.
ما پذیرای دوستان نیکمان هستیم. همیشه
تشریف بیاورید شاد می شویم
سالم و سلامت در پناه خدا
یا علی

محمد باسوتی چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:55 ب.ظ http://www.mohammadbasouti.blogfa.com

سلام خدمت دکتر عموزاده و بزرگان مجلس
من هم به آقای منسوبی تبریک میگم.
میخواستم بگم آقای... کیس مورد نظر رو پیدا کرده ولی نمیدونم چرا این دست اون دست میکنه.

سلام خدمت محمد آقای باسوتی و بزرگان قوم

ممنون از خبر خوبتون ولی خود سانسوووووری بفرمایید لطفا!
-----------------------------

بعد التحریر: خبر توسط آقای ... تکذیب شد!

مرتضی یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ق.ظ

به ام خدا
امان از دست باسوتی و آقای ...
بچه ها توی قضاوت هاتون احساسات و شوخی های رفاقتانه رو دخیل نکنید
آبروی آدم ها چیزی نیست که بخوایم به هر قیمتی به بازیش بگیریم
تو یه جمع عمومی خیلی ها نمی دونن منظور ما شوخی هایی بوده که یه زمانی باهم می کردیم تا افرادی مثل آقای ... رو اذیت کنیم و سر به سرشون بذاریم

...................

بعد التحریر: من هم خبر را تکذیب می کنم
نه کیسی بوده و نه کیسی هست
اصلا کیس فقط در حد لغت کیس معنا داره نه در حد یه شخص!!!

یا علی

[ بدون نام ] یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:17 ق.ظ

با عرض سلام خدمت آقای دکتر عمو زاده من از دانشجویان شما نیستم بلکه امسال می خوام انتخاب رشته کنم از شما می خواستم به طور خلاصه درباره رشته شیمی وارتباط آن با رشته داروسازی در مرحله های بالاتر وچگونگی کار یک شیمیدان در شرکت های دارویی توضیح دهید تا مرا در انتخاب رشته ام راهنمایی کنید با تشکر

به نام خدا
سلام
اطلاعات من کامل نیست
در کلبه های دوستان پیغام بگذارید ان شاالله بهتر بلدند و جوابتان را می دهند کما این که تا کنون در کلبه های مربوطه نیز بارها به نظرم پاسخ داده اند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد